sobota 2. února 2019

Zlatá klec - Vic Jamesová

Novinka od nakladatelství Fragment mě upoutala krásnou obálkou a vyzařujícím tajemnem. Na prvních stránkách jsem se nemohla zbavit pocitu, že jsem zůstala v Havraních kruzích a celkově kniha budila dojem, že se jedná o spoustu nápadů z různých knih, které jsem četla dříve. Třeba pracovní tábory, Síla, rozdělení společnosti na Mocné a bezmocné....



Zlatá klec je autorčiným prvním románem a jeho koncept vyhrál na Wattpadu hlavní cenu za nejdiskutovanější fantasy knihu. Nevím, jak byl tento koncept napsán, ale myslím si, že po přečtení knihy museli být čtenáři lehce zklamaní. Není zde žádná pořádná zápletka, neděje se nic neočekávaného a celkově postrádám v příběhu nějakou jiskru.



Jelikož se jedná o první díl série Temné nadání, doufám, že v dalším díle bude něco maličko víc.....no, prostě Víc. V tomto díle jsme dostali nastínění charakterů několika postav a sem tam se z hlavní dějové linie a od hlavních postav zaběhlo někam dál, což se snad rozvine v dalších dílech. Díky tomuto nastínění "situace" (seznámení s prostředím, fungováním státu, hlavními hrdiny...) byla dějová linka skoro nicneříkající.  Nechci, aby mé hodnocení vyznělo nějak extra tvrdě, ale na bezmála třistatřiceti stránkách jsem se vlastně nikam nedostala. Romantická linka, ač předvídatelná, byla lehce osvěžující.

Co se mi na této knize líbí, jsou kapitoly, které se vždy věnují jednomu hrdinovi. Jeho charakteru, pohledu na svět a jeho činnostem. Při větším množství postav a lokací, kde se příběh odehrává je to pro čtenáře mnohem přehlednější a příjemnější.



První díl série Temné nadání - Zlatá klec je vcelku čtivě napsaná kniha, která si stoprocentně najde své fanoušky. Pokud se Vám líbil Krutý Princ (Holly Black), mohlo by se Vám zalíbit i tohle. Nemůžu říct, že by mě kniha oslnila, ale je zde nastíněn svět, ze kterého by se dalo vymáčknout mnohem, mnohem víc krizových situací a zápletek. Proto si počkám na další díl.

Hodnocení na ČBDB je 80% - hodnoceno jedním člověkem. V tomto případě půjdu hodně dolů. 45%.

1 komentář:

  1. Pěkná recenze, knížka mě láká :) Ale radši od ní nebudu čekat mnoho :)

    OdpovědětVymazat