středa 13. února 2019

Ink - Jiskra / Alice Broadway


První díl – Tajemství kůže nás seznámil s hlavní hrdinkou Leorou, s jejím městem Svatoměstím a životem a tradicemi Potetovaných. Ve druhém díle Jiskra, je naše hrdinka vydána na pospas Čistým. Lidem, kteří si nemalují na kůži, nejdou číst a o kterých Leoru od malička učí, že jsouti zlí, pomstychtiví a divocí. Jak Leora v tomto novém světě přežije? Dokáže se infiltrovat mezi nepřátele jako špionka?

Po prvním, seznamovacím díle se dostáváme takzvaně na druhou stranu. Vidíme, jak se zde žije, čteme příběhy a pověsti, které jsou stejné, ale přesto úplně odlišné. Snažíme se s hlavní hrdinkou pochopit, kde je domov, kde je právě ta správná strana. Chvilku se zdá, že ji konečně našla, ale potom se stane něco, co celou představu zase úplně otočí.

Kniha je napsána velmi čtivě a poutavě. Otáčíte stránku za stránkou a se zatajeným dechem čekáte, jak to teda všechno dopadne. Bude válka? Nebude? Děj ubíhá a už už budete na konci, ale stejně se toho kýženého rozuzlení nedočkáme. Autorka zde vyrobila takový konec, po kterém si další díl prostě přečtete, i kdyby jste nechtěli. Takové emoce ve mně první díl určitě nezanechal. Pokud jste čekali vycpávkový díl, nedočkáte se. Je zde akce, napětí, tajemství, láska…. Vlastně všechno, co obsahoval první díl, ale v daleko větší míře.


Jediné, co se mi nelíbí (a nelíbilo se mi to ani u prvního dílu) jsou pověsti, kterými je celý příběh proložený. Jsou hezké, napovídají nám, jak společenství přemýšlí, ale jsou napsané opravdu dost nudně. Vím, jsou to přece pověsti, ale přece…

Hodnocení na ČBDB je 76%. Jo, asi jo. V rámci hodnocení knih v YoungAdult sekci je to jedna z těch lepších sérií. A hlavně jedna z nejhezčích. Ty obálky jsou prostě kouzelné.

1 komentář:

  1. Obálky jsou nádherné! Před několika měsíci jsem četla první díl, na druhý se stále chystám. A poměrně se mi to líbilo a celý námět společně s koncem mě nutí se pustit i do Jiskry. :D
    Uh, tak já jsem zrovna člověk, kterému se ty pověsti líbily, protože se mi zdály jako moc pěkné doplnění příběhu. :)
    Super recenze!

    OdpovědětVymazat