čtvrtek 28. února 2019

Přečteno v Únoru


Únor byl pro mě celkově knižní měsíc. Přibyla mi hromada nových knih, předplatné časopisu Host, koupila jsem si nějaké knižní blbinky v e-shopu Knižní vesmír a užívala si volnost po zkouškovém. Tady je všech 10 knih, které jsem přečetla.



1. Zlatá klec – Vic Jamesová
Novinka od nakladatelství Fragment, na kterou byla spousta nadšených ohlasů. První díl dystopické
série sliboval originální anglické prostředí, lásku, krutost, magii a intriky. Tento námět je opravdu zajímavý a zasloužil si tak hlavní výhru na Wattpadu za nejdiskutovanější fantasy. Pro mě to však skončilo velkým zklamáním. Jako seznámení s novým světem se mi to zdá dobré, tak uvidíme, co přinese další díl.
45% (ČBDB – už kleslo na 53%)

2. Amatka – Karin Tidbecková
První román švédské spisovatelky (autorky Sobí hory) se podle mě opravdu povedl. Líbí se mi zde styl vyprávění bez zbytečných popisů. Je to surový příběh hlavní hrdinky, která se snaží přes všechny zákazy, příkazy a životní překážky přijít na to, co je v kolonii špatně. A že toho je. Severské podivno mě v poslední době hodně chytlo. Amatka se sem hrdě řadí a o zvláštnosti zde není nouze. Tuhle knihu doporučuji všem milovníkům zvláštních příběhů.
80% (ČBDB – 80%)



3. Kouzelná skříňka pro Gwendy – Stephen King
Tohle je moje první knížka od Stephena Kinga. Nemyslím si, že se zařadí mezí oblíbené knihy tohoto
autora, ale něco do sebe rozhodně má. Námět se skříňkou by toho vydal na román, proto je dost škoda délky knihy. Na 170 stranách je však popsán příběh bystré dvanáctileté holčičky s nadváhou, která dostane jedinečný dárek – kouzelnou skříňku a její život se postupně mění.
65% (ČBDB – 85%)

4. Ink-Jiskra – Alice Broadway
Série Ink všechny čtenáře jistojistě odrovná propracovanou obálkou. Druhý díl s názvem Jiskra nás vede ruku v ruce s hlavní hrdinkou Leorou takzvaně na druhou stranu. Vše, co se doposud učila a všem celou dobu žila se zdá rázem jinak. Nebo ne? Myslím si, že mezi young adult je tahle série jedna z těch originálních a rozhodně stojí za přečtení. Neříkám, že je naprosto dokonalá, ale je to něco jiného, nového, co ocení všichni fantasy nadšenci.
75% (ČBDB 75%)




5. 6. a 7. Série Hunger Games – Suzanne Collins
Ano. Za mě rozhodně ANO. Dlouhou dobu jsem se této sérii vyhýbala a musím říct, že toho lituju. První díl Aréna smrti je poutavé a svižné čtení, které dokáže vtáhnout do děje, a celé dobrodružství prožíváme s hlavní hrdinkou do poslední kapky potu. V druhém díle, Vražedná pomsta se opět vracíme do arény, ale celé hry mají jiný, nepředvídatelný konec a tím se dostáváme k poslednímu dílu. Síla vzdoru se sice tváří, jako by dějem neseděla ke zbytku, ale je to myslím si zakončené dobře. I když možná trošku zbrkle a rychle.
Hodnocení celé série 85%. S odstupem času si to opravdu zaslouží. (ČBDB 92%)


8. Malý princ – Antione de Saint-Exupéry
Kniha, kterou jsem za svůj život přečetla už mnohokrát, a tentokrát to také nebylo naposledy. Myslím si, že by si ji měl každý alespoň jednou přečíst. Možná ve vás probudí filosofa, možná jen probere to vnitřní dítko, nebo vás utvrdí v tom, že jste prostě obyčejní dospělí. Každopádně tohle doporučuji naprosto všem. Bez rozdílu věku, pohlaví, vyznání i pohledu na život. Malý princ je prostě TOP.
ČBDB 91% - souhlas.




9. Kdo zavraždil účastníky Djatlovovy expedice? – Martin Lavay
Literatura faktu, která se zabývá temným koncem devíti účastníků expedice do pohoří Ural. Našli je v
zimě, oblečené pouze do spodního prádla, rozeseté ve sněhu daleko od tábora. Ohořelé, zohavené. S rozmačkanými hrudníky, bez očí, bez jazyka… Jejich oděvy byly radioaktivní, ve fotoaparátu měli snímek postavy připomínající sněžného muže. Dodnes se neví, co se s nimi stalo a i po šedesáti letech je tohle téma stále otevřené. Autor zde shromáždil obrovské množství důkazů a teorií, ale pravděpodobně se stejně nikdy nedozvíme, co se tam vlastně stalo.
80% (ČBDB – 78%)

10. O princezně, která se zachránila sama – Amanda Lovelace (čteno v angličtině)
Kniha o lásce i nenávisti, o tom, jaké to je někoho ztratit, o zármutku i radosti, o síle, inspiraci a hledání sebe sama. Tato sbírka básní je rozdělena do čtyř částí – Princezna, Vévodkyně, Královna a Ty. V každé je báseň, nad kterou kroutíte hlavou, ale i taková, která vám zůstane v hlavě. Myslím si, že díky stylu psaní se tahle knížka nevyhne srovnání s Rupi Kaur, ale věřte mi, tohle je daleko lepší.
75% (ČBDB 81%)

K hodnocení bych chtěla jen říct, že hodnotím knihy v rámci jejich žánru. Pokud bych postavila young adult knihu jako Zlatá klec vedle čehokoliv např. od Tolkiena, nedosahovala by ani poloviny získaných bodů.


Přírůstky vydají pravděpodobně na samostatný článek...

6 komentářů:

  1. Páni, tolik knížek!:O To je krása, některé znám, jiné zas ne, takže mám tipy:)

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsi topho vážně dost a samé zajímavé kousky :) Chystám se na Zlatou klec a pokračování Ink :)

    OdpovědětVymazat
  3. Stihla jsi toho přečíst opravdu hodně. Na Hunger games nedám dopustit, skvělá série a z tvého seznamu jsem četla ještě Zlatou klec a nebylo to špatné čtení. ;-) Série Ink vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  4. Velmi mě zajímá kniha "Kdo zavraždil účastníky Djatlovovy expedice?". Na tu se chystám už velmi dlouho, jen na ni nemám stále tak nějak odvahu. Doufám, že se do ní někdy pustím. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. 5-8 jsou moje oblíbené😊. Zajímá mě 2 a 10. A to od Kinga neznám a to ho čtu a miluju už několik let. To jsem teda ostuda🙄.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezký výběr, četla jsem Malého prince a Hunger games - oboje úžasné! :-)

    OdpovědětVymazat