pondělí 11. února 2019

Kouzelná skříňka pro Gwendy - Stephen King


Kouzelná skříňka pro Gwendy je mojí první knížkou od Stephena Kinga. Ne, nedělám si srandu. Vážně jsem od něj ještě nic nečetla a víte proč? Bojím se. Strašně moc se bojím, že se mi dostane pod kůži a já pak v noci nebudu moct jít ani na záchod. Tahle útlounká knížečka se mi však nezdála tak děsivá. Proto jsem se do ní pustila s vervou sobě vlastní a sfoukla jsem ji na jeden zátah. Nebyla sice tak strašidelná, ale pod kůži se mi i tak rozhodně dostala. Ráno jsem viděla chlapíka v černém kloboučku…


Nemyslím si, že by byla tato kniha z těch oblíbenějších. Příběh a celá dějová linka není bůhví jak světoborná. Nemá žádnou větší hloubku, ale přesto je napsaná velmi čtivě a poutavě. Kniha je rozdělena do kratších kapitol a obsahuje několik obrázků. Graficky je zpracovaná opravdu hezky a i obálka dokáže upoutat pozornost.


Líbí se mi, že jsme s hlavní hrdinkou Gwendy mohli strávit několik let a vidět tak její posun v chování, ve škole i v životě. Byla na ni hozena obrovská zodpovědnost a je vidět, že se díky tomu spoustu věcí naučila. Na druhou stranu to, že je v knize obsáhlých několik let, zvláště pak v těch tenčích, znamená, že je spousta věcí jen tak naťuknutých a zbytek si musíte domyslet. Což si myslím není pro knihomola žádný problém. Kouzelná skříňka skrývá tajemství, které ani Gwendy pořádně nezná. Číst mezi řádky je zde nutností a díky tomu je kniha mnohem zajímavější.


Celkově bych knihu hodnotila jako lepší průměr. Žádný wow efekt bych nečekala, ale je to super knížka na odpoledne. Odpočinková, k zamyšlení.


S hodnocením na ČBDB – 82% bych byla opatrná. Spíše bych hodnotila 65-70%. Ale věřím, že si své fanoušky najde.

2 komentáře:

  1. Vitaj vo sfére Stephena Kinga :D dúfam, že aj keď ťa táto kniha veľmi nezaujala, dáš jeho tvorbe ešte šancu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je mi ľúto,že ťa táto knižka až tak úplne nezaujala, ale King ma veľa skvelých kúskov, ktoré rozhodne stoja za prečítanie :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat