sobota 9. února 2019

5 důvodů, proč číst knížky v angličtině.


Jak se čtením knih v cizím jazyce začít jsme si už řekli v článku 5 typů jak začít číst knížky v angličtině. Dneska si řekneme, čím je to pro nás přínosné a třeba přečtení někoho nakopne ke čtení. A abych řekla pravdu, tohle potřebuji i já.

1. Slovní zásoba. Nikoho z nás nebaví učit se slovíčka ze slovníku, či posledních stránek v učebnici angličtiny. Při čtení knihy si všechna slova lépe zapamatujeme, protože je vidíme v kontextu. Stejně tak používaná slovní spojení a fráze. Navíc jsou v knize psány stále dokola, takže je uložení do mozku mnohem jednodušší.

2. Gramatika v praxi. V každém příběhu se hodně střídají časy. A jak sami víte, časy jsou v gramatice to nejhorší. Tím, že uvidíme, jak přesně se používají a kde je kterého času potřeba, si při tvoření vět lépe vybavíme, v jakém čase zrovna jsme. Gramatice jste navíc vystaveni celou dobu čtení, poznáte, jak jazyk funguje a jak se ze slov skládají věty. Slovosled je přeci jenom taky problém.



3. Kvalitní trávení času. Čtení je pro mnohé způsob, jak kvalitně trávit svůj volný čas. Pokud do toho přidáte cizí jazyk, posilujete si jeho znalosti a tím se pro vás stává jednodušší. Jak ve škole, tak při případné komunikaci s cizinci. Když se vás náhodou turista zeptá na cestu, nebudete už lovit slovíčka vzadu v hlavě, ale budete s angličtinou více sžití.

4. Učení. Opakování je matka moudrosti. Tohle jsme určitě slyšeli i při hodinách angličtiny. Jenže tam do nás stále tlačí slovíčka k určitým tématům a konec šmitec. Čtením knih se věnujeme tomu, co zajímá nás a hlavně přebíráte za své učení zodpovědnost. Nečekáme, až si před nás někdo stoupne a začne do nás hučet rozumy, ale do svého vzdělávání investujeme sami.

5. To nejlepší nakonec. Znáte ten pocit, když se strašně těšíte na další díl vaší oblíbené série, ale překlad se ne a ne dostavit na pulty českých knihkupectví? Teď už čekat nemusíte! Kniha v originále už určitě bude k zakoupení a můžeme se do toho pustit.

Tak Good Luck!

2 komentáře:

  1. Se všemi body, co jsi tu vypsala, naprosto souhlasím! :D Ačkoliv já jsem rebel a nečtu anglicky. Ani nevím proč, když jsem se anglicky učila a nemám problém se dorozumět.. Asi se toho prostě bojím, protože čtení je pro mě relax a trávit čas se slovníkem u knihy se mi nechce.. Ale třeba jednou svůj blok překonám :) :D

    https://klarin-svet.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek, naprosto souhlasím. Snažím se číst v angličtině i když občas to je pro mě taky výzva :) Ale baví mě objevovat příběhy, které u nás zatím nevyšly .)

    OdpovědětVymazat