neděle 24. února 2019

Hunger Games Síla vzdoru - Suzanne Collins

Třetí a poslední díl Hunger games nám ukázal, jak velká může být síla vzdoru. Kolik obětí musí padnout, aby byl svržen Kapitol? Co všechno je nutné obětovat? Po přečtení prvního dílu jsem se na konec opravdu těšila. Jelikož jsem nepolíbená filmovou podobou této oblíbené série, užívala jsem si to daleko víc. Dostat se přes Vražednou pomstu byl trošku oříšek, ale konec opravdu stojí za to. Teď už chápu, proč mají všichni Hunger Games tolik rádi.

V předchozím, druhém díle, mě hlavní hrdinka Katniss Everdeenová opravdu štvala svými postoji. Byla věčně mrzutá, protivná a malicherná. Její vývoj napříč sérií je dokonán. Stává se z ní hrdinka se vším všudy, která i přes veškeré ztráty dokáže žít dál. Tady totiž konečně víme, proč se chová tak, jak se chová. Oproti slabší Vražedné pomstě je Síla vzdoru více čtivá a děj ubíhá opravdu rychle. V celém příběhu je jen pár slepých míst, ale to už hnidopiším. Spočítala bych je na prstech jedné ruky.

Autorka zde více pracuje s psychologií hlavních postav, což je pro celý příběh jedno velké plus. Emoční vývoj Katniss a psychologická hra s Peetovou myslí mě zcela pohltil. Nic nebylo ponecháno náhodě a nic nebylo rychle useknuto jen pro to, aby mohla kniha šťastně skončit. To však platí pouze pro psychologickou stránku hrdinů. Celkový konec války a celého příběhu je dost prazvláštní...

Přiznávám. Hodně dlouho jsem této sérii odolávala a teď se mi vryla pod kůži. Je to krásný příběh o chudobě, lásce, smrti a povstání, které dokáže vykouzlit úsměv na tváři stejně tak, jako slzy v očích. Díky konci, se celý příběh zdá opravdu realistický a to je u tohoto žánru potřeba.

Hodnocení na ČBDB je 82% což mě dost překvapuje, protože je to méně než u Vražedné pomsty. Názory se různí, mě se prostě Síla vzdoru líbila daleko víc.

3 komentáře:

  1. Musím říct, že miluju prvbní díl HG, druhý nebyl špatný, ale třetí pro mě byl největší propadák...:-D Fakt mi přišlo, že už to s HG nemá nic společného. Mně se právě nejvíc líbil ten námět her a těch jsem se tady nedočkala...:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Já HG nečetla, nevím, nějak jsem se k tomu nikdy neodhodlala. Po shlédnutí filmové série lituji, že jsem se k té knížní otočila takhle zády. Filmové zpracování pro mě nebylo nijak vyjímečné, ale knihy bych si nejspíš užila. Možná se na ně někdy v budoucnu vrhnu:)

    OdpovědětVymazat
  3. Pamatuji si, když jsem četla třetí díl, byla jsem v naprostém šoku, co se tam všechno odehrálo. Celkově jsem vůbec neměla na to slov. Opravdu krásná to série. :)

    OdpovědětVymazat