neděle 3. března 2019

Síť snů - Petra Kubašková

Síť snů. Bílá kniha, která mě úplnou náhodou uhranula svojí obálkou, při neplánované návštěvě knihkupectví Dobrovský. Nehnutě ležela na mojí polici skoro rok a najednou, mě ta pravěká žena na obálce nenechala jen tak dál chodit kolem. Musela jsem znát její tajemství. Protože...

Byli jste někdy v muzeu, kde na vás z vitríny koukaly kosti někoho, kdo už je třeba tisíc let mrtvý? Představujete si v těchto chvílích, jaký mohl být asi jeho život? Co naplňovalo jeho dny? Jestli někoho miloval? Někomu chyběl? Mladá ilustrátorka Monika při průzkumu reálií ke svému novému projektu takovou jednu kostru v muzeu potkala. Pravěká žena jí potom nedala spát. Najednou se její svět otočil vzhůru nohama. Zjistila spoustu nového a potkala několik lidí, kteří jí změnili život.

Příběh je psán ve dvou časových rovinách. Naše moderní doba plná počítačů, automatického osvětlení a aut se zde střídá s pravěkem. Ale v žádném případě se není čeho bát. Celá kniha je opravdu čtivě napsaná, přeskoky na sebe plynule navazují a ničím tak čtenáře neruší. Vše je zde propojeno právě pomocí snů, takže se nemusíte bát, že se v textu ztratíte a nebudete vědět, kde se zrovna nacházíte. Což je pro velké  množství nepozorných čtenářů jistojistě výhodou. Popisy jsou přímé, ze života. nejsou zde žádné sáhodlouhé popisy postav čí prostředí. Vše je tak nějak mile schováno v kontextu a tím celý děj plyne velmi rychle.

Ze začátku mi dost vadilo opakování frází pořád dokola, což se však během času srovnalo a dál už mě nic nerušilo. Jediné, k čemu bych měla opravdovou výtku je celé zakončení příběhu.Ano, tohle je právě hodně zásadní. Celá kniha byla vlastně takovou záchrannou misí, jejíž konečné rozuzlení by si zasloužil větší počet stran.

Petra Kubašková mě touhle knihou opravdu potěšila. Teď mě mrzí, že jsem s jejím přečtením tak dlouho otálela. Vrátila mě do bezstarostného dětství, kdy jsem se mohla procházet po archeologickém nalezišti Velké Moravy a hloubat o životě tehdejších obyvatel naší Zemi. Díky Vám za to.

Síť snů nemůžu hodnotit jinak, než kladně. Je to krásné čtení, ve kterém si každý najde to své. Každý může příběh vidět trošku jinak, někdo v něm uvidí příběh dvou žen, někdo možná trošku víc. Já v tom vidím víc.

Hodnocení knihy na ČBDB je 85%. Naprosto s tím souhlasím. Další krásná kniha z pera debutující české autorky. Rozhodně doporučuji všem, milovníkům fantasy, tajemna a lapačů snů.

1 komentář:

  1. Fantasy mám celkom rada, možno sa k nej niekedy dopracujem :)
    www.lifeinpicturesbylu.com

    OdpovědětVymazat