pátek 3. května 2019

Přečteno za duben 2019

Konečně se hlásím s pravidelným měsíčním shrnutím - tedy Přečteno za duben 2019. Tento měsíc se nesl ve znamení série Dvůr trnů a růží, která mi zabrala ze všech knih nejvíce času. Třetí díl dočítám ještě teď. Musím říct, že  mě opravdu baví. I když to není žádná velká fantasy, ale young adult, je to fajn. Úplně chápu to pobláznění na sociálních sítích, které mě ze začátku hodně odrazovalo.




Za tento měsíc jsem přečetla dohromady 7 knih různých žánrů a kvality. Neopomněla jsem přidat české autory - tentokrát Martin Bečan a Petra Slováková. Zde jsme zas až  tak šťastnou ruku neměla. Mám pocit, že po sérii Naslouchač už se ostatní české fantasy nebudou zdát tak dobré.


Kaziměsti - Martin Bečan 3/5


Kaziměsti – tento divný název začne dávat smysl až na samém konci knihy. Tohle je přesně ta urban fantasy, o které až do konce nevíte, co si vlastně myslet. Já to vlastně nevím do teď. Je sice napsaná sympatickým jazykem, ale ta čtivost už taková sláva není. Do děje se už od začátku hodně těžko vpravuje. Celý příběh se točí kolem studentů, kteří v Olomouci potkají dosud neviděnou ulici a následně celou čtvrť. Děj je zmatený a nepochopitelný, nakonec se však krásně rozuzlí a to vlastně celou tu knihu zachrání. Autor měl určitě v hlavě úžasný svět, na papíře už to však tak dobře nezí.


Střípky času - Petra Slováková 3/5 (2,5)

V Ostravě se rozrůstá magické zlo, které je nutné porazit. Jana, cestovatelka časem se přidává k týmu na zvláštní policejní stanici, který se s tímto zlem snaží bojovat. Pomůže jim tuhle válku vyhrát?
Další česká fantasy, která se podle mě ztratí mezi ostatními. Nemastná, neslaná, sem tam trošku nesmyslná, ale vcelku vzato čtivě napsaná s dobrým námětem. Celkově však kniha nepůsobí nic moc. Je to odpočinkové čtení vhodné pro méně náročné čtenáře.


Psí poslání - W. Bruce Cameron 4/5


Příběh Baileyho dokáže chytnout za srdíčko takovým způsobem, že o něm přemýšlíte ještě několik dnů po dočtení. Je dojemný, emotivní, krásný, čtivý, vtipný a hlavně celý chlupatý. Určitě nutností pro všechny milovníky psů. Bailey je totiž pejsek, který se na svět podívá hned několikrát. Dva z těchto životů jsou však pro něj a jeho poslání klíčové. Věříte, že se k Vám psí dušička může vrátit?





Podivná knihovna - Haruki Murakami 3/5

Podivná knihovna a hodně podivná a temná knížka. Vybrala jsem si ji do čtenářské výzvy a mám z ní naprosto smíšené pocity. Pro své první setkání s oblíbeným japonským autorem jsem asi neměla moc šťastnou ruku. Tato knižní jednohubka je jednoduše prazvláštní. Musím říct, že příběh se velmi dobře a rychle čte a to ne jen díky malému počtu stran a velkému množství ilustrací. Po grafické stránce je tato knížka opravdu nádherná, ale i příběh velmi rychle utíká. Jen je tam té temnoty docela hodně a celý příběh tak nějak postrádá pointu.  Doporučuju opravdu jen skalním fanouškům tohoto autora.

Grindelwaldovi zločiny - J.K. Rowling

K tomuto snad nemám ani moc co říct. Je to prostě scénář k druhému dílu Fantastických zvířat. Pro nás, skalní fanoušky Harryho Pottera a celého světa, který autorka vymyslela, je tato kniha nutnost a další dílek do sbírky. Pro ostatní je to prostě jenom scénář.



Dvůr trnů a růží + Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas

Krásný a velmi, velmi čtivý retelling na pohádku Kráska a Zvíře, který se odehrává ve světe krvežíznivých a krutých víl. Hlavní hrdinka, lidská dívka Feyre, je unesena do říše, kterou celý svůj život opovrhovala. Její život má najednou jiný řád a celkově se její pohled na svět hodně změní. Prochází si láskou, strachem, utrpením, a nakonec je z ní někdo úplně jiný. Na tuhle sérii chystám samostatný článek, až ji celou dočtu. Zatím jen ve zkratce - čtivý, svižný, napínavý a drastický příběh protkaný láskou a přátelstvím.


Kolik knih jste za měsíc duben přečetli vy? Četli jste některou s těchto knih?







7 komentářů:

  1. Ahoj, přiznám se že já nejsem zrovna čtenář fantasy či sci-fi žánrů a tak podobné knihy moc nevyhledávám. No ale asi před půl rokem jsem se dostala do dlouhého období, kdy jsem nebyla schopná žádnou knihu dočíst, nic mě nebavilo a nakonec jsem přestala číst skoro úplně. Řekla jsem si, že to musím prolomit a chtěla jsem na to něco nenáročného, co bude odsýpat. Na internetu jsem narazila na sérii od S.J. Maas Dvůr trnů a růží a všechny díly jsem přečetla během dvou měsíců. Asi to není ta nejkvalitnější literatura, ale mě se to vážně líbilo a hlavně to ve mě zase vzbudilo chuť číst. Člověk nemusí pořád číst třeba klasiku, dobrá young adultovka někdy prostě přijde k chuti. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dvů tnů a růží mě dost zklamal, čekala jsem víc, ale zas neříkám, že byl vyloženě špatný, to ne. Psí poslání mě láká, film byl úžasný.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvůr trnů a růží mi připadal také slabší oproti těm dalším dílům, které mě bavily opravdu hodně. Dej šanci té dvojce! :)

      Vymazat
  3. Moc pěkné shrnutí,přečetla jsi toho dost :) Sérii Dvůr trnů a růží mám taky moc ráda :) A Psí poslání mě neuvěřitelně chytilo za srdce, už se těším na Psí poslání 2 až bude v kině :)

    OdpovědětVymazat
  4. Četla jsem pouze Dvůr trnů a růží a první díl se mi velmi líbil:))

    OdpovědětVymazat
  5. Dvůr trnů mám taky na seznamu, vyšlé díly čekají doma. Ale číst začnu až to vyjde celé :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Kaziměsty jsem nečetla, ale je pravda, že na Naslouchače Střípky času nemají. V případě Dvorů mi připadá, že je člověk miluje, nebo ten poprask okolo nechápe. Já bohužel patřím ke druhé skupině :D

    OdpovědětVymazat