pátek 12. dubna 2019

Střípky času - Petra Slováková


Knížku Střípky času jsem si vybrala do čtenářské výzvy – téma Kniha, jejíž děj se odehrává v Ostravě. Po pravdě řečeno mě nic moc z nabízených knih nezaujalo, ale tahle novinka od nakladatelství Host si mě získala jak anotací, tak obálkou. Ono totiž cestování časem je samo o sobě hodně zajímavé téma a fantasy příběh se na něm dá celkem dobře vystavit. Trošku jsem se bála spojení Ostravy s fantasy příběhem, ale autorka to zvládla na jedničku.

Žánr: Literatura česká, fantasy
Vydáno: 2019, Host
Počet stran: 280
Vazba knihy: měkká, brožovaná
ISBN: 978-80-7577-812-3

Spisovatelka, redaktorka webu XB-1, cosplayerka… Petra Slováková má mnoho tváří. Na české scéně se objevuje už nějaký ten rok. Je představitelkou steampunkové komuniti a spolupořadatelkou různých kulturních akcí, jako například festivalu Nemám páru nebo Fantastická Ostrava. Její povídky se často objevují ve sbornících a to i v zahraničí. V roce 2013 byla zvolena Najfantastickejšou zahraničnou osobnosťou roku ve slovenské anketě FOR.

Sřípky času se točí kolem Jany, mladé studentky, která umí cestovat časem. Při jednom výletu do minulosti ji však málem chytí dozorci. Před jistou smrtí ji zachrání policejní vyšetřovatel, který jí nabídne práci na zvláštním oddělení. Jana tak pomáhá při dopadení zlého čaroděje, který si podmanil město. Nebezpečí se zvyšuje a Jana se musí rozhodnout, komu věřit a koho připravit o život.

Kniha není rozdělena do kapitol. Celý příběh je vcelku, což se mi nečte tak dobře jako děj rozdělený do jednotlivých kapitol. I tak je ale kniha velmi čtivá a dokáže si přitáhnout pozornost. Větší problém vidím v tom, že ubíhající příběh nevyvolává kulminující se emoce. Pořád čtete, děj se mění, dostává se dál, ale emoční linka prostě nemá vzestupnou tendenci.

Mezi českými fantasy je tahle kniha někde na půl. Rozhodně nedosahuje kvalit série Naslouchače, ale určitě dokáže zasáhnout víc, než třeba Kaziměsti. V hodnocení jsem nerozhodná. Příběh se mi opravdu líbil, styl psaní mi taky sedl, ale myslím si, že se dalo z určitých situací a celého cestování časem vytřískat daleko víc. 3 hvězdy budou muset v tomto případě stačit.

Hodnocení  na ČBDB – 60% - jen moje.

3 komentáře:

  1. Taky jsem nakonec knížku zhodnotila jako lepší průměr. A čtenářská výzva pro mě rovněž byla popudem se do Střípků času pustit. Hádám ale, že mi nakonec kniha v mysli na moc dlouho neutkví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Bohužel to tak asi bude u většiny čtenářů.

      Vymazat
  2. O knize jsem poprvé slyšela letos na Světě knihy od autorky a docela mě to zaujalo. Je fakt, že primárně si chci knihu přečíst, protože se odehrává v Ostravě, a tím pádem mi sedí do výzvy. Zatím jsem viděla samá průměrná hodnocení, takže už předem od toho nic nečekám a uvidíme.

    OdpovědětVymazat