čtvrtek 18. dubna 2019

Psí poslání - W. Bruce Cameron


Knihu Psí poslání jsem četla až teď, i když o ní vím už dlouho. Film jsem viděla asi před rokem, ale na psaný příběh jsem si netroufala. Možná i proto, že jsem si u filmu pěkně poplakala. Příběh o psí duši, která se sem několikrát vrátí, mě natolik uhranul, že se pustím do celé série. Pro milovníky těchto čtyřnohých kamarádů jsou knihy "Must Have".

Orig. Název: A Dog´s Purpose (2010)
Žánr: Lit. Světová, romány
Vydáno 2017/Ikar
Počet stran: 280
Překlad: Renáta Tetřevová
Vazba: Brožovaná
ISBN: 978-80-249-3301-6
William Bruce Cameron je americký humorista, sloupkař, spisovatel a milovník psů. Napsal šest knih a úspěch slavil už se svojí prvotinou 8 Simple Rules for Dating My Teenage Doughter, podle níž natočila televize ABC sitcom. Největšího zájmu však dosáhl právě díky Psímu poslání, které se drželo 52 týdnů v žebříčku bestsellerů New York Times. Svého prvního psa dostal v osmi letech, stejně jako hlavní hrdina knihy Ethan. I on měl po několika letech pocit, že se k němu jeho miláček vrátil, ale v jiné podobě.
Kniha je vyprávěna právě z pohledu psa, který se od malého štěňátka snaží o krásný a hravý život. Několikrát. Jelikož stále hledá své poslání, proč vlastně na světě je, vrací se po neúspěšných pokusech zpátky na Zem. Vždycky jinam a vždy v jiné podobě. Jednoho horkého letního dne se dostane do domu, kde žije osmiletý Ethan, který si pejska přeje snad ze všeho nejvíc. Stanou se z nich nerozluční přátelé a Bailey má krásný a naplněný život. Jak to tak bývá, kratší než jeho pán. Jenže potom se narodí zase…. Kde je Ethan? Proč jsem teď holka?
Děj je rozdělen do 32 kapitol, které nejsou nijak dlouhé a příběh se tak velmi rychle a příjemně čte. V některých částech je však příběh bohužel trošku pomalejší a neubíhá tak svižně, jako většina knihy. To je asi jediným negativem, který tato kniha má. Příběh Baileyho dokáže chytnout za srdíčko takovým způsobem, že o něm přemýšlíte ještě několik dnů po dočtení. Je dojemný, emotivní, krásný, čtivý, vtipný a hlavně celý chlupatý.
Určitě doporučuji tuhle knihu (potažmo celou sérii) všem milovníkům psů. Je to krásné, odpočinkové čtení, které dokáže zlepšit den.
Hodnocení na ČBDB 90%. Já dávám 4 hvězdy – jednu dolů za ty pomalejší pasáže.


0 komentářů:

Okomentovat