sobota 27. března 2021

Vraťme se spolu do Alagaësie...jen nečekejte moc

 Kdo nečetl Odkaz dračích jezdců, ochudil se o neuvěřitelné dobrodružství. Christopher Paolini je totiž velmi schopný spisovatel už od mladého věku. Já si k němu našla cestu až teď. V osmadvaceti letech. A nemám z toho o nic menší zážitek. Celo tuto sérii jsem si poslechla na Youtube, kde ji namluvil Martin Stránský (doporučuju!!). Když vyšla v roce 2019 kniha Poutník, čarodějnice a červ, nechalo mě to chladnou. Teď se však situace změnila. Zamilovala jsem se do Alagaësie a chtěla se tam vrátit. Jak to dopadlo se pojďme podívat společně.

Série: Příběhy z Alagaësie 1.

Vydáno: 2019/Fragment

Orig.název: The Fork, the Witch, and the Worm: Eragon

Počet stran: 224

Překlad: Zdík Dušek

Vazba knihy: pevná

ISBN: 9788025343364

Poutník, čarodějnice a červ je "doplňková knížka, která na tetralogii Odkaz dračích jezdců volně navazuje. Jedná se o první díl ze série Příběhy z Alagaësie. Ve třech povídkách se mrkneme na život našich hlavních hrdinů po porážce Galbatorixe a dozvíme se něco víc o tajemných postavách, které nás původním příběhem provázeli. Jednou z nich je i bylinkářka Angela (jejíž předlohou je mimochodem Christopherova sestra). 

Celá knížka je napsána velmi čtivě a svižně. Tak, jak jsme u Paoliniho zvyklí. Všechny tři příběhy přečtete klidně během jednoho, dvou dnů a díky tomu je zážitek ještě intenzivnější. Teď, s odstupem času, mi však přijde, že to zase taková sláva vlastně nebyla. Ano, vrátili jsme se do země draků, ale žádný z těch tří příběhů nebyl ničím zvláštní, dech beroucí nebo jinak zajímavý, aby mi v hlavě rezonoval chvilku déle. 

Myslím si, že Poutník, čarodějnice a červ se zařadí mezi ty ostatní doplňkové knížky k sériím, které sice nejsou zbytečné, ale nadšeného fanouška spíše zklamou. Nicméně, jak jsem psala v úvodu, čekají nás další díly, proto můžeme doufat, že další vhledy a střípky této velké série budou čím dál lepší a zajímavější.

Knížku doporučuji spíše těm, kteří Odkaz dračích jezdců četli. Bez toho se není šance v ději zorientovat a kniha takovému čtenáři vlastně nic neřekne. Za mě je to průměr. Zhodnocení překladu tomu taky moc nepomůže. Celkově mi to přijde nedotažené, ale čtivost tomu opravdu nejde upřít. 

Hodnocení na ČBDB je 70%. Já bych to viděla na 60-65%. 

6 komentářů:

  1. Zprvu mě potěšilo, že vyjde kniha, která vezme zase čtenáře zpět do Alagaesie. Ale po několika negativních recenzích, nevím, zda se do ní pustit. :/

    OdpovědětVymazat
  2. Eragon je srdcovka, takže návrat ke starým hrdinům si nechci nechat ujít :) Ale radši nebudu čekat mnoho i když bych si raději přála další díl se vším všudy a nejen krátké novelky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Celou sérii Eragona miluju, tak si ráda přečtu i tohle.. Jen pro doplnění informací.. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Draci dneska sedí v doupěti a koušou se nudou.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem knihu také recenzovala a beru to tak, že je to sice pokračování Eragona, ale pro mladší nenáročné čtenáře. Eragon série byla super :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Není to tak dlouho, co jsem tohle četla. Bylo to v době, kdy mi dali ruku do ortézy a já vlastně nemohla nic moc dělat, tak jsem jen ležela na gauči nebo seděla v křesla a četla si. Jako nebyl problém za den udělat 200 až 300 stránek. Jen mám teda pocit, že to nebylo moc produktivní, protože vlastně moc nevím, co jsem to všechno četla a celé mi to splývá.

    OdpovědětVymazat