středa 24. března 2021

Bookstagramy, které mě baví #1

 Dneska tu máme článek jen tak ke kakau....

Když máte knižní instagram, sledujete knižní instagram. To má přeci logiku. Všichni sledujeme velké, profláklé profily božích knihomolů, jako třeba @bookscalling, @luciezel, @radsiknihu, @pennyandbooks nebo třeba @bo_okista. To jsou jména, která milujeme. Pak jsou tu ty menší, kteří ale srší vtipem, dávají zajímavé tipy na knihy, ale tisíce followerů nemají. A je to škoda.


Tady je seznam pěti profilů, které mě v poslední době fakt baví. A doporučuju je vám všem:

@next_fantasy_one 247follows

    Zdeňkův fantasy svět. Začínající profil, který jasně a stručně popisuje děj a výběr knih je super. (Harry Potter, Zaklínač, Warhammer, Atamanov...no myslím, že se máme na co těšit.

@knihomolka.janca 343 follows

   Jelikož miluju fantasy, sleduju ty, co je čtou. Takže i u Janči najdete spoustu tipů na fantasy, sci-fi, dystopie i young adult. Výběr mi sedí a ráda se tady inspiruju. A taky má krásné kočičáky. Na Stories je to supr oživení. 

@ilonica.palica 409 follows

    Taková ta správná, venkovská, moravská duša. Nevšední výběr knih, nádherný feed, pranostiky... Evokuje ve mě domov. Umí si ze sebe udělat srandu a sluší jí kroj. Ale ten sluší snad všem. Baví mě moc. 

@buryjenerd 833 follows

    Nerd, vtipálek a velký čtenář. Tady najdete tipy na všechny možné fantasy. Jak ty temné, tak ty pohádkové. Je libo Kinga, Pratchetta, Ryana nebo třeba Cartera? Tady to máme pokupě. A taky čučí na filmy a seriály a paří pleják, tak se tu můžete inspirovat i v tomhle. 

@recenzoska_ze_statlu 1113 follows

    Betelné recenze bichlí z Brna. Jo. Recenze píše v hantecu a je to boží. Jestli jste někde od Brna tak vřele doporučuju. Určitě stojí za zmínku i její stories. Např. Kemo, gómeš tuto bichlu? Miluju hádání knih podle emotikons... Najdete tu všední i nevšední knížky pro dospělé i děti. Sice už tisíc follows má, ale musí tu prostě být. 

Tento článek rozhodně nebude k tomuto tématu poslední. Určitě přidám další, až mě zase něco osvítí. Tak co? Mrknete k nim? Určitě budou rádi a vás to třeba obohatí. A pokud máte někoho, koho byste mi rádi doporučili, šup s nimi do komentářů :-) ráda se mrknu. 

12 komentářů:

  1. Přiznám se ti, že jako bookstagramera sleduju jenom tebe + profily knihoven a nakladatelství :) Ale zajímalo mě, jaké dáš tipy! Ty profláknuté profily jsem sledovala chvilku a pak mě přestaly bavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ, z článku jsem pochopila, že dáváš tipy na ty neprofláknuté profily :) Myslela jsem ty velké, co jsi zmiňovala.

      Z těchto tvých oblíbených jsem si bohužel nevybrala.

      Vymazat
  2. Tyhle jsou právě takové ty menší, u kterých je vidět, že si to dělají po svým a nesnaží se vymýšlet šílené kreace ☺️

    OdpovědětVymazat
  3. Já velké bookstagramery nesleduji. Nějak mi vadí, že recenzují až moc knih a některé recenze mi ani nesedí ke knize, tak kdoví, zda knihy stíhají číst, když jich mají tolik. Z těchto insta znám next_fantasy_one

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, taky mám někdy pocit, že to přeci nemůžou všechno přečíst.

      Vymazat
  4. ja ty 'proflakle' ucty prave moc nesleduji, je spousta parametru, podle kterych se ridim a co nechci sledovat :-D ja mam na seznamu hlavne nakladatele a autory a pak par lidi, kteri foti a ctou knihy, ktere me zajimaji :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, už jsem mrkla do tvých výběrů a pár jsem si jich přidala :-)

      Vymazat
  5. Žádný ze slavných nicků mi nic neříká a z těch menších jsem si také bohužel nic nevybral. To je všude pořád dokola jen samý Harry Potter, Pán prstenů, Stmívání, Hunger Games, Kotleta anebo Massová. 😐

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, jsou to nejčtenější série dneška tak jsou prostě všude. Já na Pána prstenů a Harryho nedám dopustit. A hlavně je tam spousta knih, které jsem nečetla a můžu se inspirovat... Proto mě to baví. Holt musíš hledat, co baví tebe 😉

      Vymazat
    2. No... O to se snažím již dlouho. Před sedmi lety jsem měl pocit, že dobrá je jedna kniha ze sta. A přestal jsem proto číst. Předloni jsem začal znovu, neboť mi čtení bylo doporučeno jako skvělá "pomůcka" pro vlastní tvorbu. Teď mám pocit, že dobrá je možná jedna kniha z tisíce. Snažím se dávat šanci neznámým dílům, novinkám i českým autorům, ale všechno je to pořád na jedno brdo a pln plné realistických chyb. Je mi z toho upřímně smutno.

      Vymazat
    3. A co třeba Duna od Herberta? Nebo Kmotr? Z českých mě hodně oslovil Naslouchač. Ten se mi zdál originální a dobře vymyšlený, napsaný.... Nemám nějak extra vysoké nároky a už vůbec bych nedokázala něco napsat. Ale doufám, že najdeš.

      Vymazat
    4. Tvorbu Franka Herberta znám. Duna mě neoslovila, avšak pozdější díly byly vcelku zajímavé. Sérii jsem četl začátkem střední školy. Kmotr je výborný, toho jsem četl ještě na základce. Naslouchač mě naopak neoslovil vůbec působilo to na mě dětinsky a podobně jako u Pána Prstenů jsem měl pocit, že mi autor ke knize zapomněl dodat jednou tak tlustý slovník. Mám rád tvorbu Ladislava Fukse, Davida Gemmella a Tanith Lee. Bohužel všichni tito autoři již nežijí.

      Vymazat