sobota 6. dubna 2019

Přečteno za březen

Musím říct, že březen jsem si fakt užila. Jak po stránce knižní, běžecké tak i jezdecké. Jo, rozhodla jsem se trošku pracovat na postavě, protože to ležení u knížek s dobrotami a vínem se mi vráží tam, kam nemá. Chudák kůň to pak má nosit :D

Za březen jsem přečetla 8 knížek. Všechny byly výborné, ale nejvíce mi sedla Koralína. Já z těch pohádek asi nikdy nevyrostu.



Dominika na cestě Jižní Amerikou 3⭐Cestopis, který popisuje obdivuhodnou odvahu a cestu mladé české holky, která překonává sama sebe. Cesta po zemích Jižní Ameriky byla náročná, ale tahle holka to nevzdala, i když tam strávila daleko více času, než původně plánovala. Bohužel mi vůbec nesedlo grafické zpracování a nijak zvlášť mě nebavilo celkové vyprávění...

Dědina - Petra Dvořáková 4⭐Okénko do života na malé vesnici na Vysočině. Obyvatelé a jejich životy jsou popsány místním dialektem. Pokud budete tuhle knihu číst, berte ji jako návštěvu do vesničky, kde lidé žijí své životy tak, aby sousedé nedrbali a aby se jim žilo alespoň malinko dobře. Celou atmosféru výborně dokresluje nářečí, ve kterém autorka vyrůstala, proto to není žádný paskvil jako by se mohlo na první pohled zdát.

Síť snů - Petra Kubašková 4,5⭐
Co když se s vámi spojí duše, která žila před tisícem let? Tuhle knížku doporučuji všem otevřeným lidem. Petra Kubašková mě svým vyprávěním naprosto uhranula. Kdysi jsem četla podobnou knihu, kde se prolínali dvě časové roviny, ale určitě jsem si to neužila tak, jako právě u Sítě snů. Autorka má v sobě úžasné kouzlo osobnosti, které se prolíná do každého řádku. Tohle mi opravdu sedlo.


Hana - Alena Mornštajnová 4⭐
Krásně a citlivě popsané životní osudy židovské rodiny z Valašského Meziříčí před, během a po druhé světové válce. Tuhle knihu všichni vychvalují do nebes a je jistě proč. Autorka zde dokázala podat i ty hrůzy takovým stylem, že mi to vlastně ani tolik nevadilo. Normálně se tématům holokaustu úplně vyhýbám. Nedělá mi to dobře. Tuhle knihu však můžu doporučit.


Černooká - Anna Musilová 3,8 ⭐
Příběh mladé dívky Viktorie postavený na psychické nemoci. Jak hrozné to asi je, když jednoho dne zahlédnete v zrcadle své zlé, imaginární alter ego? Nekončí to dobře... Tahle kniha mě svým obsahem naprosto dostala. Nějaké výtky bych měla, ale to nic nemění na faktu, že je tento příběh originální, neotřelý a ukazuje nám další rovinu života. Ne všichni můžou žít v klidu, sami a bez starostí.


Smrtka - Neal Shuaterman 4⭐
Svižný a originální příběh o účincích z dystopického světa. Čtivý, dobře napsaný, jen možná trošku předvídatelný... Smrtka má všechno, co dobrá young adult kniha mít má. Určitě si místo na výsluní zaslouží. Bohužel pro ty, co ji četli později, byla natolik vyzdvihovaná, že jsem čekala daleko víc. Už na začátku jsem si myslela. jak to všechno dopadne a trefila jsem se.... Ale nevadí. Kniha je super a za přečtení rozhodně stojí.



Koralína - Neil Gaiman 5⭐
Krásná, svižná, čtivá, děsivá a knoflíková pohádka. Dobrodružná pro děti, hororová pro dospělé. Nejlepší kniha měsíce března ❤️ . Koralína je naprosto boží. Zamilovala jsem si hlavní hrdinku a zase o trošku víc i mozek tohoto výborného autora. No řekněte, co se mu v té hlavě honí? Je to dokonalý příběh o vztazích, odvaze, lásce a odhodlání. A hlavně o rodině. Myslím si, že je to jedna z knih, ve které si každý najde to své. Jo a abych nezapomněla, ve 29 sérii Simponových je odkaz právě na tuhle knihu.


Skleněný pokoj - Simon Mawer 4,5 ⭐
Životní osudy obyvatelů vily Tugendhat na pozadí druhé světové války. Krásný román, zabývající se vztahy výborně charakterizovaných postav. Román je ale pouze inspirovaný vilou, neodráží skutečnost a rodina Landauerových je naprosto smyšlená. Podoby s opravdovými majiteli vily tady sice je, ale nejsou z tohoto příběhu vůbec nadšení. Což na jednu stranu chápu, ale na tu druhou? Kniha je krásná, příběh nenudí, neděsí, i když by mohl. A celkově působí jako kniha, kterou bych si klidně přečetla víckrát. 

Knižních přírůstků bylo tento měsíc opravdu hodně. V dubnu se těším na Střípky času, Světla na obloze nebo třeba na knihu Ve stínu hvozdu. 

Jak jste si březen užili vy? 

4 komentáře:

  1. Neco malo znam uz od pohledu z drivejska, ale nic co by me vylozene lakalo. Hlavne ze se libi tobe :-). Driv jsem chtela zkusit Smrtku, ale od autora jsem cetla Bez sance a to bylo docela zklamani...

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, já měla v březnu zase spíš čtecí útlum :D Černooká se mi taky líbila a jsem vážně zvědavá, kdy si udělám čas na Smrtku :)

    OdpovědětVymazat
  3. Černooká byla skvělá, i když více té Černooké bych ocenila. Na Smrtku se chystám.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Z těchto knih jsem cetla Černookou, Hanu a Koralinu :) Hana je bezkonkurencni kniha :) o tom jako uz bylo tolik receno a napsano. i kdyz nedavno jsem ji cetla podruhe a nebylo to uz takove wow jako kdyz jsem to cetla uplne prvně :) Cernooka byla skvela. na to ze jde o young adult, tak jsem byla v soku jakou ma autorka slovni zasobu neskutecnou :)
    Chystam se na dědinu a skleneny pokoj :) snad se k nim brzy dostanu

    OdpovědětVymazat