pátek 26. října 2018

Ink - Tajemství kůže. Alice Bradway

Autor: Alice Broadway
Originální název: Ink (Skin Books)
Nakladatelství: Moba
ISBN: 978-80-243-8085-8
Počet stran: 304


Ink je kniha, obsahující lásku, přátelství, rodinu, nebezpečí, mýty, krutost, tajemství a originální společenské tradice. Trochu moc na jednu knihu ne? Zdánlivý chaos tu však nemá místo. Celý příběh je krásný, uhlazený a čtivý. A i když obsahuje věci, o kterých si asi moc číst nechcete, ve finále to vůbec nepůsobí drasticky.

Leora je mladá holka, která žije ve světě, kde se všechny vaše skutky objeví na vaší kůži. Všichni ví, co jste zač a někteří vás dokonce umí i číst. Bohužel, nebo bohudík, se do společnosti infiltrovali lidé, kteří číst nejdou. Proč? Leořiným snem je stát se tatérkou, tou, která bude na vaši kůži zaznamenávat důležité milníky vašeho života. Ona totiž ta kůže neodejde na onen svět s vámi. Po vaší smrti je z vás stažena a zpracována do knihy, kterou budou moci vaši potomci ctít. Bohužel, ne každý má právo na to, vlastnit kůži svého předka. Tajemství Leořina života se pomalu odkrývá…

Líbí se mi to, že Ink je po dlouhé době young-adult, která je naprosto odlišná od těch ostatních. Současně je zde řešena historie, přítomnost i budoucnost společnosti, což nám dodává pocit, že je tento svět skutečný. Hlavní hrdinka si stojí za svými názory ať se děje cokoliv. Možná trošku ukvapeně, ale ono nakonec nic není tak žhavé, jak by se mohlo zdát. Kniha dokáže překvapit i postrašit, je vážná a přesto se čte velmi lehce. Celkově působí celý příběh velmi promyšleně.

Nutno dodat, že obálka je naprosto úchvatná. Stává se šperkem knihovny.

Co se mi na příběhu nelíbí, je lehká předvídatelnost a občasná naivita hlavní hrdinky. Vážně jí to všechno nemohlo dojít trošku dřív? Je jasné, že v této knize převládají plusy nad mínusy, ale stejně, trošku doladit tu “natahovací“ část by to přece jenom chtělo.

Tahle knížka je určená pro mladší čtenáře. Já si jsem jistá tím, že ji ocení i ti starší. Byť má hlavní hrdinka mnohem míň let než já, dokážu se ztotožnit s jejími sny, přáními a myšlením.

Hodnocení na ČBDB je 82%. Možná, že si to opravdu zaslouží.
Druhý díl Jiskra, vyjde 26.11.2018. Moc se na to těším.
A ještě jedna věc…. Asi se nechám potetovat.

3 komentáře:

  1. taky mam knihu v hledacku... a co se tyce tetovani, ja bych chtela, ale zaroven nechtela, jsem srab :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě taky strasny stav :D ale po dočtení tady toho nad tim vic a víc přemýšlím

      Vymazat
  2. Kolem této knížky chodím už velmi dlouho, ale nikdy jsem se ji neodhodlala koupit...vůbec netuším proč :D
    Na tetování jsem moc velký srab, ale tobě držím palečky :)

    OdpovědětVymazat