pátek 3. srpna 2018

Sara Raasch - Sníh nebo popel


Sníh nebo popel – kniha, která mi způsobila čtecí krizi.
Po dočtení celkem vyzdvihované YA fantasy Sníh  nebo popel jsem asi měsíc nepřečetla vůbec nic. Tahle kniha mě naprosto zabila – a to né v tom dobrém smyslu slova. Nebyla jsem schopná ani napsat recenzi, protože mě kniha tak emocionálně mátla, že jsem chvílemi vůbec nevěděla, jestli se mi líbí nebo ne.


Nelíbí se mi.

První stránky zněly slibně. Líbilo se mi, jakým směrem se příběh ubírá, ale pak následovalo bližší seznámení s hlavní hrdinkou a všechno mě začalo štvát. V dalších částech jsem ji měla ráda, pak mě zase nakrkla. Na zámku se chovala jako rozmazlená primadona (naprosto na ránu) a v pracovním táboře ukázala, že zase tak blbá není (klobouk dolů jejímu sociálnímu cítění). 

Celkově na mě tento příběh nepůsobil moc promyšleně. Asi v půlce knihy už jsem tak nějak věděla, jak všechno dopadne. Ale na druhou stranu se v druhé půlce knihy nacházelo pár stránek, které mě nepustily, a musela jsem číst dál. V žádném případě nechci, aby tato “recenze“ zněla nějak moc tvrdě, kniha má své plusy i mínusy, ale co vím je, že další díl si určitě nepřečtu.

Chápu, že je kniha určená pro mladší čtenářky a úplně nezapadám do této skupiny, ale celkové hodnocení knihy rozhodně nezvednu. Zase si nenechám plést hlavu masovým poblázněním a budu si vybírat knihy podle sebe. Je spoustu úžasných fantasy, které vás potěší, rozpláčou, vyděsí, nadchnou… Sníh nebo popel k nim bohužel nepatří.

Kniha má na ČBDB hodnocení 75%. Pokud bych si tuto knížku přečetla ve dvanácti letech, asi bych byla nadšená. Bohužel jsem asi přerostlé dítě, které má rádo pohádky….ale takové ty trošku víc promyšlené.

1 komentář:

  1. Mne sa táto knižka páčila, ale čítala som ju ešte v dobe, keď vyšla a po anglicky. To bolo dosť dávno, nie? Vtedy sa mi to nesmierne páčilo, ale ktovie, aký postoj by som k tomu zaujala, keby som si to prečítala teraz, lebo fakt neviem. Do pokračovania sa mi však už nechcelo púšťať, lebo som na to nepočula ktovieaké názory.
    No tie obálky sú nádherné.

    OdpovědětVymazat