středa 15. července 2020

O cynické couře bez cynické coury? Takové jsou Perutě noci.

Když jsem před nějakým časem četla českou fantasy Noční labuť, byla jsem unešená. Drsná, nemrtvá, nádherná a hlavně cynická hlavní hrdinka si mě získala na celé čáře. Proto jsem si vzápětí pořídila druhou knihu z pera Zuzany Hartmanové Perutě noci, které rozvíjí osudy právě této hlavní hrdinky Nixariem ze Zarthu. Tady už však není taková, jako dřív.


Vydáno: 2019/ Gorgona
Počet stran: 332
Autor obálky: Dominik Broniek
Vazba knihy: brožovaná
ISBN: 978-80-88029-43-4


Zuzana Hartmanová i v tomto díle dokazuje svoji lásku k fantasy. Svět rozdělem dvěma frakcemi je stále tak dobrý, jako v Noční labuti. Teď však mají frakce problémy a budou se muset spojit proti silnému nepříteli - sektě zrádců.

Na jedné straně nekromantka Nix, na druhé straně čestný rytíř Beilen, odhodlaný udělat pro záchranu toho co miluje naprosto vše. Jenže láska mezi černokněžnicí a rytířem se v Accadu trestá smrtí.

Tahle kniha má neuvěřitelně silný nápad a záplektu. Jen anotací dokáže přitáhnout k otevřeným stranám. Děj má spád. Zrádci zrazují, intriky intrikují a přátelství s láskou chytá za srdce. Celých 332 stran je nabytých od začátku do konce. Nejsou zde hluchá místa, nesmyslné či zdlouhavé popisy, zkrátka všechno jede jako na drátkách.

Kde jsem však viděla problém - a to pouze můj subjektivní problém, je změna v chování hlavní hrdinky. Rozumím vývoji osobnosti, změny životní cesty a tak dále, ale tady mi to přišlo tak strašně rychlé, že jsem se nemohla ubránit pocitu zklamání. Knihu to nijak nezhazuje. Jen jí to dává jemnější a romantičtější ráz, což jsem po pravdě čekala (díky recenzím), ale představovala jsem si to trošku jinak. Konec však je skvělý. Překvapení, šoky, nějaká ta slzička a máme za sebou další dobrou českou fantasy.

Hodnocení na ČBDB je 86%. Já jsem se rozhodla pro 3,5 hvězdičky... Takže nějakých 75%? plus mínus asi tak.

Rozhodně doporučuji obě knihy z této série všem milovníkům fantasy. Je to opravdu dobré čtení a ty obálky z Gorgony jsou neuvěřitelně vymazlené.

1 komentář:

  1. Od autorky som ešte nič nečítala, ale počula som nadšené ohlasy, najmä na Noční labuť, tak snáď sa k nej tiež niekedy dostanem.

    OdpovědětVymazat