středa 19. února 2020

Devět dní - Zuzana Strachotová. Česká dystopie, která je prostě dobrá.


Od začátku do konce nabyto akcí. Nic víc, nic míň.

Tato knížka vyšla už v roce 2017 a mě je celkem líto, že jsem se k ní dostala až teď. Neskutečně mě bavila, a i když jsem měla občas pocit, že by hlavní hrdinka potřebovala proplesknout (děkuji Parkere), dočetla jsem jedním dechem až do konce a celý příběh si parádně užila. Dystopický svět a nějaká ta romantika je totiž super kombinace.


Vydáno: 2017 Fantom Print
Vazba: pevná
Počet stran: 320
ISBN: 978-80-7398-393-2




Války. Země na maděru, miliardy mrtvých a obyvatelé Sabrie rozděleni na dva tábory. Tak vypadá současný svět, ve kterém se náš příběh odehrává. Následky těchto válek jsou viditelné na každém kroku, ale je zde daleko větší hrozba, kterou nikdo nespoutá… Nebo?


Věřit a nepochybovat

Zfanatizovaní obyvatelé Citadely, pod vedením kněžích se snaží dostat celý svět do svého područí. Pátrají po tajemství, které by je mohlo dovést k vytouženému cíli, jenže informace neleží jen tak na ulici. Někdo z tábora svobodně žijících Povstalců však něco ví. A tady začíná boj mezi „dobrem“ a „zlem“. Každá strana má jiný náhled na život. Alespoň do doby, než se tyto dva protichůdné názory nesetkají tváří v tvář. Sera z povstaleckého tábora se zuby nehty snaží uprchnout před svým pronásledovatelem, al e má vůbec šanci před nejlepším členem Jestřábů, člena Citadelské armády? Možná ano, kdyby jim nešla naproti Růžová bouře, pozůstatek jedovatých válek, která je uvězní na devět dní v jeskyni.

Talent Zuzany Strachotové se nedá popřít. Uvěřitelné popisy postapokalyptického světa se prolínají s bojovými taktikami armády Citadely, které jsou natolik živé, že máte pocit, že vám jedna zprava přistane. Její koníček v podobě Wing Chun je zde naprosto dokonale zužitkován. Dle popisu chování jednotlivých postav je zde patrný zájem o fanaticky působící církev a její dopady na mysl člověka, za což dávám rozhodně palec nahoru. Proti tomu stojící Povstalci však místy působí jako naivní, lehce zranitelná, sebranka. A tady vidím největší problém celého příběhu. Hlavní hrdinka Sera, se rozhodně nechová jako sedmadvacetiletá bojovnice, která by měla stát za záchranou jejího milovaného domova a myslím si, že se stává trnem oku mnohých čtenářů.

Každopádně má celý děj spád. Celý svět je dobře vystavěný a sem tam jsem měla pocit, že nás autorka nechává na pochybách – Kdo je ten dobrý a kdo zlý? A právě tohle dodávalo ději šťávu. Malým zklamáním byl lehce předvídatelný konec, ale nenechte se zmást, je tu ještě druhý díl. A za sebe musím říct, že bych této knize nedala dobré hodnocení, kdyby mi dvojka nepomohla dát si pět a pět dohromady.

Budu se snažit hodnotit objektivně a proto dávám 2,5-3 hvězdy. (jako bych druhý díl ještě nečetla).

Hodnocení na ČBDB 85%.


A ještě jedna info: všechny podrobnosti, popisy postav, mapky atd. najdete přímo na stránkách tohoto příběhu www.devetdni.cz

8 komentářů:

  1. O knihe som už čo-to počula, ale zatiaľ som nemala možnosť si ju prečítať. Ale vyzerá to dobre, tak dúfam, že raz sa k nej dostanem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se po ní podívej, ale doporučuji oba díly. Ten druhý totiž tak nějak uvede na pravou míru všechno, co tě bude v jedničce štvát :D

      Vymazat
  2. Na tuto knihu jsem už párkrát narazila, ale dosud jsem se k ní nedostala. Ale rozhodně si ji budu chtít přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc doporučuji :-) je to super série. Měla jsem přečteno za chvilku, je to takový ten příběh, co tě úplně pohltí a přemýšlíš nad vším okolo.

      Vymazat
  3. Já jsem knihu kdysi četla, ale bohužel nedočetla. Byla jsem v rozpoložení, kdy mi nesedla. Ale teď bych se ní mohla vrátit, přiznám se, že jsem na ni úplně zapomněla, že ji mám.

    JInak když jsem četla závěreční hodnocení, jsem ráda, že dáváš kroém hvězdiček také procenta. Já jsem zjistila, že na té databázi mi tohle hodnocení nevyhovuje i na blogu musím dát procenta. Je škoda že databáze neuvažuje o změně, protože tři hvězdičky jsou pro mě někdy jako půlka -50% , někdy 45% a nebo naopak 55 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na knížku ještě mrkni, stojí to za to. S tím hodnocením mám úplně stejný problém. Nikdy nevím, kolik hvězdiček dát. Někdy je prostě 3 málo a 4 neuvěřitelně moc :D Je to děs.

      Vymazat
  4. Díky za doporučení nové série knih o vílách na mém blogu. A k tvé recenzi: post apo mám moc ráda a stejně fandím českým autorkám, takže si knihu píšu na seznam. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juchuuu jsem ráda. Určitě si napiš i druhý díl Devět nocí. Recenze tu bude za chvíli. Je to super série, ale k tomu jsem došla až po dočtení toho druhého dílu.

      Vymazat