úterý 24. září 2019

Moje první hororová knížka - Exorcismus mé nejlepší kamarádky

V okruhu mých známých jsem pověstná tím, že se bojím. Všeho! Například mám obrovský strach z výšek, tmy, pavouků, imaginárních strašidel schovaných za rohem... A víte co? Vylezla jsem na Petřínskou rozhlednu, tak proč si nepřečíst hororovou knížku?



Vydáno: Jota, 2018
Orig. název: My Best Friend´s Exorcism
Počet stran: 336
Překlad: Dana Konvičková
ISBN: 978-80-7565-331-4
Vazba: Pevná


Překonávání strachu nebo jiných zábran je věc, na kterou si málokdo troufne bez nějakého malého pomocníčka (panáka rumu například). Partička čtyř holek, které tvoří základ příběhu této strašidelné knížky, se rozhodla, že zkusí LSD. Co pak to s námi asi udělá? Každá je naprosto jiná, má své strachy, svoji minulost, své priority, ale tady jde všechno stranou. Jedna za všechny, všechny za jednu. A právě tuhle "testovací" noc se seběhne něco, co jim naprosto změní život. Gretchen však ze všech nejvíc...


Grady Hendrix u nás svůj um ukázal už jednou - a to v perfektně zpracované hororové knížce/katalogu Ikea/ Horrorstör. Talent na grafiku předvedl i u knihy Exorcismus mé nejlepší kamarádky, která je vsazena do třídní ročenky. V tomto případě taky super nápad. Na druhou stranu původní přebal knihy se mi ke knize hodí daleko víc, než ten náš.


Exorcismus mé nejlepší kamarádky je čtivý, lákavě napsaný příběh čistého přátelství, který tuto knihu posunul ještě o level výš. Děj vyobrazuje životy různě postavených rodin, jejich problémů a notoricky známých scénářů, vztahy teenagerů v tom dobrém i v tom nejhorším světle a tohle všechno na pozadí děsivých událostí, které vykukují z příběhu jako růžky samotného ďábla.


Všechny tyto klady však vyvažují zápory, kterých sice není tolik, ale jsou dost závažné. Když se totiž u hororového příběhu nebojíte, je asi něco špatně. Neříkám, trošku mrazení tam bylo, ale čekala jsem daleko, daleko víc.


Knihu si stoprocentně užijí mladší (teen) čtenáři, pro které je tento příběh jako dělaný. A ti, co sledují hororové filmy v některých scénách určitě uvidí to, co já neviděla.
Na každý pád je tato kniha čtivá, vzrušivá a je určitě dobrou volbou pro YA čtenáře, kteří se rádi pustí i do něčeho temnějšího, než jsou v tomto žánru tolik propagované romantiky.


Hodnocení na ČBDB 73%. Přikláním se ke třem hvězdám.



3 komentáře:

  1. Veľa ľudí sa s mojim názorom nestotožní, ale ja radšej horory čítam, ako pozerám, myslím si, že to vytvára celkom iný zážitok ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na horory nedívám a ani je nečtu. Tohle byla naprostá vyjímka :D já se totiž všeho bojím a čtení mi přišlo jako to menší zlo když už jsem to chtěla zkusit.

      Vymazat
  2. Já jsem hororový milovník. Ale u knih se nebojím, takže vůbec ani neřeším, jestli mi něco přijde strašidelný, protože prostě nepřijde 😂😂.

    Tahle kniha byla ale docela nechutná a to mě bavilo. Bylo to zajímavý téma a docela pěkně napsaný. Je to teda "lehčí" kniha, ale to mi vlastně ani nevadilo.

    Verča ze Ztracena v Praze | CO ZROVNA ČTU? | KNIHY

    OdpovědětVymazat