pondělí 13. května 2019

Svět knihy aneb Co jsem si přivezla?


V sobotu jsem si celý den užila na největší knižní akci, která se u nás koná – Světě knihy. Průmyslový palác na pražském výstavišti v Holešovicích se naplnil knihami od všech možných nakladatelství a knihkupců. Doprovodný program byl tak bohatý, že se všechno absolutně stihnout nedalo a jelikož jsem zde byla poprvé, nebyla jsem tak dobře připravená. (Tipy jak se na tuto akci připravit jsem už sepsala, ale zveřejním je až zase za rok, než se na tuto akci budeme všichni znovu chystat.)

Největší čas jsem proseděla na Humbookstage, kde měli opravdu povedené besedy. Jak s autory, tak překladateli fantasy knih nebo třeba s dabérkami audioknih. Všechny tyto minuty jsem hltala každé slovo a užívala si společnost dalších knihomolů. Navíc, byla možnost pokecat se spisovateli, ambasadorkami Humbooku, oblíbenými bloggerkami a booktuberkami a dalšími s knihami spjatými lidmi. Celá tato akce byla prostě plná všeho, co mi do života přináší radost – knih. Domů jsem si jich přivezla šest:

Kronovy děti – Pavel Bareš

Pro tuto novinku od nakladatelství Host jsem si šla jako první. Po velkém úspěchu prvního dílu – Projekt Kronos jsem ji prostě potřebovala mít. Pokračovaní dystopické urban fantasy se tentokrát točí kolem nákazy, která v prvním díle vypukla. Radniční gardy patrolují v ulicích s jediným rozkazem: udržet Downtownery na uzdě, dokud za ně Nákaza nedokončí jejich špinavou práci. Občanská válka je na spadnutí. A pokud padne Downtown, pak celé Attiona City padne s ním.

Na tuhle knihu se opravdu těším a jsem nesmírně šťastná, že jsem na Světě knihy odchytla Pavla Bareše, který mi do knihy nakreslil opravdu duchaplný podpis.

Mapa dní – Ransom Riggs

Další pokračování Sirotčince slečny Peregrinové, který si už tak získal srdce spousty čtenářů. Poté co odvrátil obrovskou hrozbu, která téměř zničila svět podivných, se Jacob Portman vrací tam, kde jeho příběh začal – na Floridu. Avšak s tím rozdílem, že teď jsou slečna Peregrinová, Emma a jejich podivní přátelé s ním a snaží se co nejlépe splynout se světem normálních. Ovšem bezstarostné dny na pláži a poznávání reálií 21. století brzy přeruší objev – podzemní bunkr, který patřil Abeovi, Jacobovu dědečkovi.

Z této série jsem zatím přečetla jen první díl, ale určitě to napravím, abych si mohla přečíst i tento – v řadě čtvrtý.

Podzemní železnice – Colson Whitehead

Tuto knihu jsem si koupila zároveň s mapou dní u nakladatelství Jota a byla jsem za tento výběr opravdu pochválena. Což mi udělalo velkou radost, protože to značí, že to bude opravdu dobré čtení. (stejně jako Pulitzerova cena a doporučení Baracka Obamy či Oprah Winfrey). Cora je otrokyně na bavlníkové plantáži, kde lidé žijí v příšerných podmínkách. Vede se jí ještě o něco hůř než ostatním, odvrhla ji i černošská vesnice. Caesar, otrok, kterého páni nedávno přikoupili, vypráví Coře o podzemní železnici a přesvědčí ji k riskantnímu útěku na sever. Ve Whiteheadově pojetí nepředstavuje Podzemní železnice jen historický krycí název pro síť tajných cest, dráha tu získává i fyzickou podobu.

Další tři knížečky jsem si zakoupila u nakladatelství Artur, které vydává divadelní hry. Tedy zakoupila jsem dvě a třetí – Karla Čapka jsem dostala k nákupu zdarma.

Jak je důležité míti Filipa – Oscar Wilde

Myslím si, že není třeba toto dílo nějak blíže představovat. Jedná se o lehkovážnou komedii pro vážné lidi, kterou bezesporu všichni dobře známe. Konverzační komedie o lásce a námluvách ve vyšší anglické společnosti, která skýtá autorovi nepřebernou studnici inspirace. Autor nešetří břitkým humorem. Co replika, to vtip či bonmot. Stejně vtipné jsou i situace, které přinášejí neustále nové překvapivé zvraty. To vše a nenapodobitelný suchý anglický humor láká divadelníky k novým a novým inscenacím.

Ideální manžel – Oscar Wilde

Další komedie od toho anglického autora irského původu. Vyhrají intriky a korupce nad čestnými postoji? I takové otázky klade konverzační komedie, která s neodolatelným kritickým humorem líčí londýnské vyšší kruhy z doby, kdy se zde pohyboval i slavný a provokativní autor.





R. U. R. – Karel Čapek

Čapkovo utopistické drama, v němž se světu poprvé představilo slovo robot. Vypráví o továrně, v níž vznikají roboti, kteří pracují za lidi a umožňují tak vzniku jakéhosi "ráje". Jenomže nic netrvá věčně a i roboti můžou začít myslet na sebe.

Doufám, že Vás jak novinky, tak stálice na trhu inspirují a některou z knih si přečtete. Myslím si totiž, že za to opravdu všechny stojí.

2 komentáře:

  1. R.U.R. som práve tento rok čítala a od hneď potom od Čapka aj Válku s mloky - tou som bola vyslovene nadšená.

    OdpovědětVymazat
  2. Tu divadelní edici mám strašně ráda a jednoho dne bych si ji chtěla zkompletovat. Zatím nemám doma ani jednu knížku, ale v knihovně jsem si jich půjčila už asi třicet. Četla jsem Jak je důležité míti Filipa i R.U.R. :)

    Mimochodem, tvůj blog má skvělý název!

    OdpovědětVymazat