úterý 27. března 2018

Vědec, programátor a Ježíš přednášejí na Filozofické fakultě....

To není začátek vtipu, ale realita studentů knihovnictví.


Druhý semestr kvapem utíká a zkoušky už zase pomalu klepou na dveře. Znáte to, po prvním semestru si dáte takovéto předsevzetí, že nebudete na všechno prdět, poctivě budete procházet všechna skripta a budete se tomu víc věnovat. Taky si napíšete motivační článek na blog o tom, jaký jste lempl a jak to chcete změnit a jediné, do čeho se nakonec dokopete jsou týdenní úkoly, které prostě plnit musíte.



No a pak to u vás na stole vypadá takto a říkáte si proč, proč jsem si toho nechala na sebe zase tolik navalit?

Nepoučitelná.

Ale jeden předmět je vážně boží. Kreativní práce s informacemi. V tomhle kurzu plníme úkoly jednou za čtrnáct dní a ty jsou perfektní. Má několik modulů, které musíme projít a na konci si vyplnit test. Teď mě čeká modul s názvem Tvůrčí psaní... Jak já se na to těším. Vážně, tento předmět je pro kreativce a pisálky jeden z nejlepších.

Naposledy jsem v knihkupectví narazila na skvělou brožovanou knížku. Cvičebnici kreativity. Pokud budete mít cestu, mrkněte na ni. Je fakt parádní. Obsahuje různé kartičky, zamyšlení, mandaly na vykreslování.... Krásně si u ní odpočinete a rozvíjíte kreativitu. Vytvořím na ni možná samostatný článek.

 

Musím říct, že studium knihovnictví není úplně to, co jsem čekala, ale i tak je to super. Všichni se diví, jak jsem mohla po pěti letech spadnout zase do studijního procesu. No pravda je, že jsem do něj zatím vůbec nespadla a spíš ten proces tak nějak obcházím obloukem, ale co. Bude ze mě knihovník jako Flynn Carsen a bude to prostě boží :D

4 komentáře:

  1. Ta představa zkouškového za rohem mě pomalu ale jistě začíná opět děsit. Překulí se duben a máme to tu. Aspoň ten výhled na ty prázdniny zní o něco lépe :)
    Cvičebnice kreativity mě docela zaujala, možná bych si ji v tomto hektickém období měla pořídit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obor Knihovnictví mě vždycky fascinoval. Hodně lidí z mého okolí jej studuje. Já jsem zabředla na Fakultě informatiky (a to jen proto, že jsem nevěděla kam jinam jít), už mě čekají jen státnice a já nechápu, proč vlastně na tu školu chodím, když ze mě stejně žádný programátor ani nic podobného nebude. Ale zase aspoň jsem se naučila něco, co využiji pro svůj budou projekt, který chci v dohledné době realizovat. :-) Tak uvidím jak to dopadne.

    Přeji ti hodně sil ke zvládnutí všech zkoušek, které tě čekají! :))
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy som nevedel, čo sa v rámci knihovníctva môže študovať, kým to neštudoval jeden môj známy. Oveľa záživnejší odbor ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, než jsem se na školu přihlásila, neměla jsem ani tušení, co se za tímto oborem skrývá :D

      Vymazat