úterý 6. března 2018

Lauren Graham - Rychleji mluvit nedokážu


Název: Rychleji mluvit nedokážu - Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím)
Autor: Lauren Graham
Počet stran: 207
Nakladatelství: Omega


Došla jsem do fáze, kdy jsem chtěla na blog přidávat jen články o knihách z vyšší literatury a taky možná něco ze studia knihovnictví. Řekla jsem si, že se budu minimálně zabývat brakovou literaturou a literaturou, která mi ke studiu a obecné vzdělanosti nic moc nepřispěje. Proto jsem dlouho váhala, jestli o této knížce vůbec něco psát.


No – sepsání článku (rozuměj povídání) o druhé knížce herečky Lauren Graham přichází s větším odstupem od přečtení.  Tato energická žena ztvárnila jednu z mých nejoblíbenějších seriálových postav vůbec – Lorelai Gilmore. Vysoká, krásná brunetka, které koluje v žilách víc kávy, než krve si mě získala od prvního dílu, který jsem v televizi viděla. To bylo taky důvodem, proč jsem si tuhle knížku koupila. Když režiséři svěří velmi osobitou postavu nějakému herci, má většina lidí tendenci přiřazovat k hercům vlastnosti oné postavy. Myslím, že tuhle chybu jsem v tomto případě udělala i já. Knížku jsem si nekoupila kvůli Lauren. Bylo to kvůli Lorelai.




A tady přichází na řadu knížka samotná. Zklamala mě. Ne proto, že bych čekala zpověď Lorelai Gilmorové, ale proto, že díky podtitulu „Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům“ jsem tak nějak víc čekala spousty historek z natáčení, kterých jsem se dočkala jen sporadicky a z Roku v životě až na konci knihy. Ano, byly tam, jen nějak neuspokojily moje očekávání. Možná jsem se těšila příliš.


Lauren s velkým zapálení vypráví příběh svého života. Vztahy s otcem, kurzy herectví, začátky sbírání hereckých zkušeností… Její humor je příjemný, nevtíravý až do chvíle, než začne tlačit na pilu. V jedné části knihy píše, že nestíhala psát tak rychle jak by měla. Deadline se blížil a stále nebyla hotová. Nechci říct, že si na knize nedala záležet, ale myslím, že je to tam prostě poznat. Při čtení textu valíte asi tak rychle, jako Lorelai mluví. Dalo by se říct, že je to příjemná, milá a energická oddechovka. Pokud jdete do knihy s tím, že vás vyloženě naláká podtitulek, nebude to taková sláva jako pro ty, co si knihu koupí kvůli herečce samotné. Najdeme tu pro každého něco a pro tu pravou cílovou skupinu je to určitě suprové čtení.


Pro mě spíš taková knižní oddechovka –pochutnáte si, ale nenajíte se.

Obrázky jsem si z technických důvodů půjčila z knihyomega.cz a databáze knih



4 komentáře:

  1. Souhlasím, vnímala jsem knihu stejně. :-) Byla hezká, ale nebylo to přesně to, co jsem očekávala.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem nečetla a asi se na ní nechystám. Neznám seriál ani herečku, takže mě moc historky z jejího života nelákají...:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem si zakoupila s pár dalšími, ale ještě jsem jí neotevřela. Leží mi v poličce a nevím. Na jednu stranu jí chci otevřít, zbožňuji Lauren Graham, ale bojím se toho, protože právě všichni kolem kdo se do ní stihli pustit dřív mi vyprávějí, že je to vlastně docela zklamání. A toho se bojím, není to tak že bych očekávala toho kupu ohledně Gilmorek, od začátku jsem čekala spíš život Lauren, ale tak nějak jsem dovolila myšlenkám z názorů druhých vstoupit do hlavy a teď se nějak nemůžu dokopat k tomu, abych se do ní pustila. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  4. Mám to stejně. Taky jsem si kupovala knížku od Lorelai a ne od Lauren. I když mě zas tolik nepřekvapilo, že byla Gilmorkám věnována jen malá část. Knížka byla určitě vtipná a zajímavá. Dozvěděla jsem se víc o zákulisí seriálu i o Lauren samotné. V nejbližší době se k ní ale nejspíš nevrátím.

    OdpovědětVymazat