pátek 3. dubna 2020

Hrdinská fantasy se vším všudy? Ano, prosím!

Hrdinských a hlavně těch "klučičích" fantasy na trhu poslední dobou moc nepřibývá. Spousta fantasy knih se objevuje nejvíce v Young Adult žánru, který, co si budem, nemusí sedět všem. Mě osobně přijde, že hodně magických příběhů je stavěných hlavně pro holky. Série Stín krkavce spisovatele Anthonyho Ryana je však přesně tím, co se mi dneska na pultech knihkupectví schovává. A teď se blíže mrkneme na první ze třech dílů - Píseň krve. 


 Originální název: Blood Song
Nakladatelství: Host/2014
Počet stran: 624
ISBN:978-80-7491-453-9

Píseň krve - už ten název ve mě vyvolával spoustu otázek. To, že poteče krev mi bylo docela jasné, ale ta tajemně napsaná anotace mě stále nechávala na pochybách. Jde o něco víc... Protože malý klučina odložen na prahu Šestého řádu, kde ho čeká spousta zkoušek a utrpení musí mít nějaký speciální osud... A to taky má.

"Zdálo se mu, že viděl, jak jeho čepel přeťala padající kapku vedví" 

Původem skotský spisovatel Anthony Ryan vystudoval historii. Proto jsou jeho popisy středověkého dějiště těchto příběhů tak uvěřitelné. Vtáhnout vás do svého světa dokáže po pouhých pár řádcích. Jo, tak moc je jeho styl vyprávění dobrý.

V příbězích mám ráda, když můžu vidět hlavní hrdiny růst. (asi nějaký harrypotterovský komplex?) Můžete sledovat formování jejich povah, charakterů - osobností. Je to něco, co vás s knihou důvěrně spojí. Neskočíte doprostřed příběhu, utváří se vám před očima s hrdiny od samého začátku. A sledování malého Vélina na cestě stát se mužem je opravdu velká paráda.
Řádek po řádku, boj po boji se dostáváte hlouběji do jeho srdce. Postupně poznáváte jeho řádové bratry a každá postava je vykreslena opravdu dobře. Máte pocit, že je znáte a stejně vám na konci vezmou dech...

"Vědomosti formují naši osobnost"

A shrnutí? Čtivě vykreslený drsný svět plný zajímavých hrdinů, nádherných popisů a uvěřitelně vyprávěných bojů. Nesmírně se mi tato knížka líbila a musím ji doporučit všemi deseti. 

Tedy vlastně pěti.... Jedna z mála knih, které dávám 5 hvězdiček.... Není to asi stoprocentní záležitost, ale 95% určitě zaslouží. 
Hodnocení na ČBDB 94%.

Jak říkám - Host fantasy prostě umí. Je to příběh pro všechny, kdo miluje válečné výpravy, akční scény a drsné prostředí. 

3 komentáře:

  1. První díl byl skvělý. Škoda, že se to neudrželo dál.

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím, jednotka je naozaj výborná. Mne sa teda páčilo aj pokračovanie, ale bolo trošku slabšie :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá jako příběh pro mě. Fantasy mám moc ráda. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat