pondělí 23. dubna 2018

Zakletí V PASTI ČASU

V pasti času. Kniha, na jejíž motivy je nově natočen film. Ale buďme rádi, že ho u nás v kinech nedávali. Kniha je totiž o hodně lepší a vaši fantazii nebude vůbec nic brzdit. Teď ani potom.

Na knížku jsem narážela poslední měsíc na každém kroku. Tak jsem to vzala jako znamení a během jednoho víkendu bylo po všem.




Originální název: Wrinkle In Time
Autor: Madeleine L´Engle
Počet stran: 240
Nakladatelství: Booklab
ISBN: 978-80-75-2545-3

Při čtení prvních stránek se tato knížečka tvářila, že se zařadí k mým nejoblíbenějším. On totiž ten příběh velmi mile a slibně začíná.
Neoblíbené děti se potkají s oblíbeným, potom s nějakými kouzelnými bytostmi a nakonec odcestují v čase někam do pryč.

Ale co dál?

V příběhu jsou moc hezky vykresleny charaktery postav. Zvlášť slabé stránky dětí. V jednom případě se mi hodně líbí, že i ze slabých stránek se dají udělat ty silné, to je pro děti určitě dost povzbuzující, ale jedno dítě bylo opravdu na ránu. Né, že bych byla zastáncem fyzických trestů, ale tohle na mě bylo vážně moc.


V pasti času je rozděleno do dvanácti kapitol, což není moc. Hlavně vzhledem k tomu, že větší polovinu se vůbec nedostáváme k jádru věci. Ale i navzdory tomu je kniha čtivá a pro mnohé se stane večerní jednohubkou. Jednotlivá stránka, i když třeba popisná, dokáže upoutat každým slovem. Což rozhodně mluví v prospěch. Co mě ale tak nějak vyvedlo z míry byl ten konec.
Na to , jak kniha krásně začala a cítila jsem, že v ní něco bude a příběh si do poslední stránky užiji, ten konec nebyl ničím uchvacující, poutavý, originální... Nic, co by vás nějakým způsobem vzalo.

Celý příběh nám vlastně ukazuje, že lidi jsou pořád jen lidi. Všichni chybujeme a to nejkrásnější v životě je, že vás má někdo rád. Krásné knižní poselství, ale to už přece jenom všichni do jednoho víme.

Tímto bych knihu hodnotila lehce nad průměr svojí čteností. Škoda jen, že ta hlavní zápletka neměla TO, co by mi vyrazilo dech. Ani ta obálka není ničím na první pohled uhrančivá. Ale k příběhu se hodí. Co si budem...

Odkaz na knihu na ČBDB

0 komentářů:

Okomentovat